ojsan

haha, detta var nog personligt rekord i inaktivitet på bloggen;)

Aja, jag har ju nu under fem veckor haft praktik på TRK, gick sista dagen i dag.
Det har varit kul och lärorikt, och framför allt härligt att få jobba med hästar och vara i stallet så mycket.
Jag har fått göra det mesta man gör i en hästverksamhet. Stalltjänst med mockning, hästutsläpp etc. Hästskötsel som fläta ner manar, bada hästar, klippa hästar, göra iordning hästar för ridning osv...
Jag har varit ridlärare ganska mycket, särskillt den senare delen av praktiken då jag haft både teorilektioner och vanliga ridlektioner. Jag har också ridit lite, allt från hästar som ska joggas i skogen till ridskolehästar som vill hoppas av någon som inte rycker dem i munnen i varje språng.
Jag har som sagt gjort lite allt möjligt.

Det har varit en kul tid som fått mig ännu mer övertygad om att mina framtidsplaner passar mig perfekt.
Det har också så klart funnits tid att drömma om den lite närmare framtiden, som kommer närmare och närmare hela tiden (tjohooo), och man kan väl säga så mycket som att jag har ganska långt framskridna planer, som kommer innebära spännande förändringar...

Något negativt är att jag inte hunnit med Effendi så mycket, alltså typ inte alls.
Men tiden har helt enkelt inte funnits. Det ska det dock bli ändring på från och med nästa vecka.

På söndag blir det en spännande dag, då ska nämligen jag och resten av ungdomssektionen bege oss iväg till Flyinge, på Flyingedagarna, och bara njuta av hästlivet.
Det blir särskilt spännande för mig eftersom jag har lite funderingar på att eventuellt gå Hippologen om några år.
Så jag ska spana in mitt eventuella framtida hem;)

Åh... Jag har förresten anmält mig till en 2 dagars hoppkurs på TRK under jullovet^^ får se om man kan få någon ordning på min slarvridning:)
Dagen innan den börjar är det klubbtävling. Är sjukt sugen på att vara med på någon häst, bara för att stilla tävlingsabstinensen lite (hallåååå, det var ju över en månad sen jag tävlade sist!).
Får se bara om det finns en häst som 1. Kan komma in till TRK på något sätt *host*Effendi*host*., eller 2. Någon ledig häst på TRK som hoppar högre än knattehöjd.

Nähä, nu ska jag skriva en önskelista, har jag fått order om...


Kommentarer
Postat av: ica

låter skoj med hoppkurs! hoppas du har tid att träffa mig ändå ^^

2009-12-13 @ 10:24:56
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0