Ännu en onsdag...

slarvat med att blogga nu igen...

Well, i dag har jag varit i skolan och haft historiaprov, sen var jag en sväng på Jysk och Fyndlagret och spanade;) Egentligen skulle jag bara köpa två ljus.
Aja, sen så visade det sig att hästarna hade varit på rymmen, så jag åkte ut och hämtade hem dem.
Sen blev det ett markarbetespass på ridbanan. Blev mycket galopparbete, och hästen kändes riktigt trevlig mot slutet. Jobbar lite med att ändra storlek på galoppvolterna, sen är det lite skolor och byten.
Bytena har blivit mycket bättre, nu bockar hon inte alls lika ofta.
Nu ska vi bara lyckas överföra den där fina lydigheten och bakdelsaktiviteten till hoppbanan så blir det nog ruskigt bra:)
Är inte helt säkert om jag ska rida i morgon, för Liselotte kanske ska göra det, men OM jag rider så blir det nog till att antingen pröva på en nyttig och rolig cavalettiövning som jag ramlade över på en blogg, eller jobba lite med reglering av galoppsprång över cavaletter.
På lördag tänkte jag hoppa lite, men det blir inte något supertufft pass, utan mest lite gymnastikhoppning. Som typ det ovannämnda fast med små hinder i stället för cavaletter.
På tisdag ska vi nämligen iväg till TRK och träna hoppning för Camilla. Det ska bli grymt kul, men också lite nervöst eftersom jag inte ridit den hästen för instruktör förut. Jag har ju bara ridit tösen sen i somras, och använt en stor del av den tiden till att sätta igång henne.
Jag har också anmält mig till TRKs lokala hoppning den 24, så om inget går fel så gör vi tävlingsdebut då:)
Känns rätt bra med en liten lokal 1,00 samt 1,05 hoppning på hemmaplan. Det blir superlagom att börja med. Både jag och hästen har ju tävlat högre, men den här nivån känns bra att börja med nu, när både jag och hästen är en aning ringrostiga.
Jag har nog inga speciella mål, jag ska mest dit och ha kul, och kolla hur hon fungerar i tävlingssammanhang.
Dock är det ju positivt om vi inte gör bort oss helt och hållet.
Så nu är jag igång igen. Jag har inget liv förutom hästarna, och det känns helt underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0