en vanlig söndag...

Sitter här igen framför min lilla dator:)

Gårdagen var rätt stressig.
Först åkte jag ut till TRK för att ha lite barnlektioner, och sen var det dags för fotografering av mig och Compan, som jag fick låna. Om fotona blir bra kan det ev bli en ny blogheader så småningom.
Sen åkte jag hem och åt, och så småningom ut till andra stallet.
Jag red i paddocken och gymnastikhoppning över sockerbitar stod på shemat. Vi behöver träna på att hoppa relaterade avstånd, så jag ställde upp sockerbitar med bommar, först 2 studsar med 3 m emellan, och sen 15 meters avstånd till ytterligare en sockerbit. Ville bromsa upp henne innan de första studsarna, och sen varierade jag mellan 4 och 5 galoppsprång på 15 meters sträckan. Inte det lättaste eftersom hästen är rätt het, och gärna kommer ganska stort på hinder och bommar, men det är superbra träning och definitivt något vi ska jobba mer med.
Också bra uppvärmning och avcheckning inför hoppträningen på tisdag.
Nu ska jag ut till stallet igen, och det blir mest lugn ridning i dag. Lite lätt lösgörande arbete.
Så ska jag se om jag hinner jämna till hennes man också innan mötet i kväll...
Nu måste jag verkligen sticka. Är redan typ en timme sen...

Blog you later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0