härlig dag

I dag har det varit en riktigt trevlig dag:)

Först lite skola och så, men sen bar det av till Sharpman för lite ögonshopping och framför allt för att köpa nya ridstövlar.
Jag har ju haft ögonen på Tretorn Advance ett tag nu.
När jag först hörde talas om dem så tyckte jag att de var jättefula, men de har lixom blivit snyggare i mina ögon med tiden.
Sen så har jag hört jättemycket positivt om dem.
Jag provade dem, men också jättemånga andra hoppstövlar av lite mer klassisk modell, men av alla jag provade så tyckte jag att Tretorn var skönast, så det fick bli dem.
Provade också lite kavajer, för jag ska ha en ny. Modenörd som jag är så har jag fastnat vid tanken på att jag vill ha en lite kortare kavaj. Jag har innan tittat lite på Pikeurs "Scarlett" och Equilines "Helen", men nu hittade jag en Jacson som var superbillig och satt bra (fast mamma höll inte med). Så det kan nog bli ett framtida köp.
Har egentligen tänkt ha en stålgrå kritstrecksrandig, men den här var typ blåsvart med delvis röd krage, och jag måste nog säga att jag blev lite kär i den kombinationen.
Har också gått och kärat ner mig i en Kingsland jacka av ganska populär modell. Den fanns inte i rätt storlek, men det gör den nog så småningom. Potentiell julklapp definitivt.
Eftersom min pappa är lite av en sadelnörd så blev det ju en tur i den avdelningen också. Vi provade ju en del sadlar (pappa lyckas alltid hitta de billigaste, mest begagnade och mest slitna bruna sadlarna, och han tycker att de är helt fantastiska och hintar om att vi ska byta till dem. Det vill inte vi.) mamma provade mest dressyrsadlar, dressyrkärring som hon är, och vi hittade en helt sjuk sadel som var som att sitta i ett skruvstäd.
Jag letade lite efter min all-time-favourite i den billigare prisklassen: Crown Patriot, men jag hittade den inte.
Däremot hittade jag en Butet som jag blev tokkär i. Dessvärre kostade den 30.000. Jag ska köpa en trisslott i morgon.
Sen åkte vi hem till mamma och pappa och bytte om, och sen åkte jag och mamma ut till TRK för jag skulle rida loss Compan (hennes arab). Han skulle tydligen ha varit väldigt stel på sistonde, och mamma känner inte rikitgt att hon kan åtgärda det.
Jag tyckte dock inte att han var så stel. Han fungerade rätt bra, för att vara honom. Han är ju ingen Briar om man säger så...
Så fick jag ju prova mina nya stövlar också^^
De var stela, som alla nya ridstövlar, men de kommer bli riktigt bra när jag ridit in dem lite. Redan nu var ridkänslan annorlunda. De känns lite mer som gympaskor fast för hela underbenet, och så tyckte jag att man fick ett bättre grepp. Det första intrycket var mycket positivt.
Det ska bli spännande att hoppa med dem i morgon.
Då ska jag ju som sagt ut och gymnastikhoppa tösen. Hon har fått komma ut en lång sväng i skogen med Liselotte i dag, och det tyckte hon nog var toppen:)
Nu har jag varit uppe för länge igen. Jag har en lång dag framför mig i morgon.
Njuder på en bild på min nya investering:



Blog you later:)


Kommentarer
Postat av: jenny

hatade också dessa stövlar när jag först såg dom men nu är jag så sjukt inne på att köpa ett par! =)

2010-01-03 @ 21:15:03
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0