Söndag igen...

NU har jag inte bloggat på ett tag, så jag får väl ta igen det nu...

Har bytt design på bloggen först och främst:)

Aja, när bloggade jag sist? Hmm, det var typ förra onsdagen... Suck.
Jag var ju och hopptränade på hemmaplan med pärlan förra lördagen, och det gick riktigt bra. Sen åkte jag raka vägen ut till TRK och hoppade Compan också.
Hmm, sen har väl veckan typ fortsatt gå... Provade studentmössor i onsdags.
I går var det ju äntligen dags att åka och tävla. Eftersom både hästen och jag är ringrostiga så bestämde vi att jag skulle mjukstarta med en liten lokal 1,00.
Det gick bra men snabbt. Några hinder hoppade vi väl inte med helt idealisk avsprångspunkt, men vi jobbar på det.
Sen i omhoppningen var jag lite sen med att samla ihop henne i en sväng, så vi gled ut lite för mycket vilket gjorde att hon kom för stort på oxern efter och vi fick ett pet.
Så himla surt för vi skulle vunnit annars då jag hade den snabbaste tiden. I stället hamnade vi 7:a och det var 6 placerade i klassen... Suck!
Men det viktigaste är ju känslan, och jag är nöjd med tanke på att det är vår första tävling tillsammans och vi båda är ringrostiga.
Efter det blev det fika och eftersnack i cafeterian och sen åkte vi hem med hästen.
Sen åkte jag hem och däckade i soffan i ett par timmar. Hade helt glömt bort hur trött man blir... (Apropå glömma, gissa vem som GLÖMDE NUMMERSKYLTEN i går? Som tur var fick vi låna en i sekretariatet:) Det märks verkligen att det var ett tag sen man ver i farten. Klockan 6 på morgonen i går kom jag på att jag inte visste vart jag hade mitt gröna kort till exempel...)
Aja, sen blev det chill i soffan hela kvällen framför bland annat "Wuthering Heights". Det kanske var mindre lämpligt då den fick mig att tänka på  jobbiga saker...

Nu har jag ju hamnat här som vanligt.
Har lite tråkiga måsten som jag ska ta tag i, sen ska jag ut till stallet och rida ut en liten lugn sväng, och sen ut till TRK och ha möte...
Haha, jag har loooov i morgon^^
Det känns rätt skönt nu men jag vet att jag kommer vara plågsamt rastlös lite senare i veckan. Jag pallar inte att ta det lugnt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0