En ny vecka

Ser att det verkar som att jag inte har något liv förutom hästarna.
Jag har inget liv förutom hästarna.

Men i helgen var det lite omväxling i alla fall. Kräftskiva i lördags med en del av släkten, det var supergoda kräftor och jag åt nog för en hel armé som vanligt.
Sen dock så bestämde jag mig för att åka tillbaka in till stan och festa lite med brudarna. Det blev en trevlig kväll och jag var väl hemma vid typ halv tre, ganska tidigt med andra ord.
Satt vid datorn en stund innan det var dags att sova.
Vaknade hyfsat tidigt på söndagen och for ut till TRK och hade U-sek möte, sen bar det av raka vägen ut till stallet där hoppning väntade. Åkte bort till paddocken-där-det-finns-hyfsat-hindermaterial och byggde lite innan jag hämtade hästen.
Vi hoppar ju inte så högt eller avancerat än, hon är ju inte helt igång, men det går att göra mycket nyttigt på lägre höjd faktiskt. Vi pysslar mycket med gymnastikhoppning och bomövningar. Det var riktigt skoj, och jag känner verkligen att jag börjar komma igång på allvar nu.
I går var det härlig sovmorgon och sedan skolan. Sedan så klart ut till stallet och rida. Blev lite lätt lösgörande arbete eftersom hon fick jobba i söndags, men hon kändes väldigt fräsh.

Nu sitter jag och väntar på att sista lektionen ska börja, sen ska jag försöka få någon att fika med mig på stan, och sen bär det av till TRK för lite ridlektion.
I kväll ska jag nog se färdigt på 2001 - A space odyssey, som jag började på i går.
Hmm, nu blev jag plötsligt sugen på cocosbollar. Får se om jag gör något åt det sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0