Hoppträning 2, är så nöjd och glad!

Åh, hemma från ännu en härlig dag i stallet:)

Började med att rida Arona, och ta ett par språng med henne. Hon var hur stabil som helst.

Sedan hade jag mitt dokumentärsnack med Camilla, och det var mycket givande.
Skönt att höra att vi har ugnefär samma uppfattning om mina svagheter och styrkor, och att mina mål är realistiska. Jag fick en hel del handfasta tips och råd, och ett par idéer som var riktigt bra. Mer om det när saker och ting har ordnat sig.
Vi kom gemensamt fram till att ett bra mål för mig kan vara att rida svår hoppning när jag fyller 25, så det är det jag satsar mot nu. Detta förutsätter naturligtvis att allt som ska ordna till sig gör det, men eftersom att jag är så odrägligt positiv, så väljer jag nog att hoppas på det:) En sak är i alla fall ganska så säker, och det är att jag har ett antal väldigt spännande år framför mig.

Vidare till träningen med Watch Me.
Det gick såå mycket bättre än i går. Det var som en helt annan häst. Plötsligt var han hyfsat loss och mjuk redan under framridningen, och i hoppningen var han inte alls lika stark som i går, utan han lyssnade fast han var het. De gångerna det strulade till sig var det mestadels mitt fel, det var ivern som spökade som vanligt.
Red en del spännande övningar och avslutade med några språng på 115-120.
Någonstans mitt i fick jag också till ett par filmklipp som jag tänkte dela med mig av. Hoppas att det funkar, jag är inte så teknisk av mig, och fattar inte riktigt youtube...





Kommentarer
Postat av: Sisterhood

Jätte trevlig blogg =)



Mvh Sisterhood - En tävlingsryttares vardagsblogg...

2010-01-06 @ 21:49:43
URL: http://www.Sisterhoood.blogspot.com
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

det såg fint ut, men ser ut att gå väldigt snabbt :P Är det ett varmblod?

2010-01-07 @ 12:46:33
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0